28 maj 2018

Dags igen

Allmänt

I höstas så körde jag periodisk fasta i några veckor och fick så himla positiva resultat på hälsan. Jag mådde så mycket bättre fysiskt och psykiskt. Jag blev piggare, gladare och kände mig i bättre form på träningar och matcher. Men jag kom av mig nångång innan jul och tänkte dra igång igen efter nyår men det har inte blivit av. Jag har inte varit tillräckligt motiverad. Har mått ganska bra den senaste tiden och glömde bort hur ännu mycket bättre jag mår av fastan.
Så nu har jag börjat igen. Och redan första och andra dagen kände jag skillnad. Jag kommer att köra detta varjedag med undantag på matchdagar, och en del helger då jag känner att jag vill ha i mig lite mer energi och unna mig en god frulle. 
Viktigt om denna metod är att den inte passar alla. Har man ätstörningar, tränar på elitnivå eller om men tex har diabetes så är det ingenting att rekommendera. Men för mig så är detta klippt och skuret. Jag känner mig bara seg efter jag tryckt i mig en frukost kl 8 på morgonen direkt efter jag vaknat. Så just nu ser mina rutiner ut så här en vanlig dag(det jag alltid strävar efter, sen dyker det självklart upp saker ibland som förändrar):
8:00 dricker zinzino, omega 3 olja samt berocca och kaffe. dricker också minst 1/2L vatten fram till kl 12:00 då jag äter lunch, 14:00 mellanmål (lite kvarg eller en frukt), 16:00 middag, 18:00 träning, 20:00 kvällsfika efter träning (kvarg m. havregryn och mandlar, eller en havregrynsgröt med frysta hallon).
Ett tips (krydda hallonkvargen med kanel, sååå gott!!! detta är dock fruktsallad men lika gott på det också)
Det ska bli roligt att se om de blir någon skillnad på kroppen också, vore skönt att bli lite snabbare och smidigare för fotbollensskull. Tänkte börja köra backintervaller till helgen då vi har nästan 2 veckor matchledigt.🏃🏼‍♀️
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress