MALINJONSSON.NU

Dags igen
I höstas så körde jag periodisk fasta i några veckor och fick så himla positiva resultat på hälsan. Jag mådde så mycket bättre fysiskt och psykiskt. Jag blev piggare, gladare och kände mig i bättre form på träningar och matcher. Men jag kom av mig nångång innan jul och tänkte dra igång igen efter nyår men det har inte blivit av. Jag har inte varit tillräckligt motiverad. Har mått ganska bra den senaste tiden och glömde bort hur ännu mycket bättre jag mår av fastan.
Så nu har jag börjat igen. Och redan första och andra dagen kände jag skillnad. Jag kommer att köra detta varjedag med undantag på matchdagar, och en del helger då jag känner att jag vill ha i mig lite mer energi och unna mig en god frulle. 
Viktigt om denna metod är att den inte passar alla. Har man ätstörningar, tränar på elitnivå eller om men tex har diabetes så är det ingenting att rekommendera. Men för mig så är detta klippt och skuret. Jag känner mig bara seg efter jag tryckt i mig en frukost kl 8 på morgonen direkt efter jag vaknat. Så just nu ser mina rutiner ut så här en vanlig dag(det jag alltid strävar efter, sen dyker det självklart upp saker ibland som förändrar):
8:00 dricker zinzino, omega 3 olja samt berocca och kaffe. dricker också minst 1/2L vatten fram till kl 12:00 då jag äter lunch, 14:00 mellanmål (lite kvarg eller en frukt), 16:00 middag, 18:00 träning, 20:00 kvällsfika efter träning (kvarg m. havregryn och mandlar, eller en havregrynsgröt med frysta hallon).
Ett tips (krydda hallonkvargen med kanel, sååå gott!!! detta är dock fruktsallad men lika gott på det också)
Det ska bli roligt att se om de blir någon skillnad på kroppen också, vore skönt att bli lite snabbare och smidigare för fotbollensskull. Tänkte börja köra backintervaller till helgen då vi har nästan 2 veckor matchledigt.🏃🏼‍♀️
 
Derbyvinst
Det blir mycket fotboll här nu. Det finns inte så mycket annan tid för träning. Det blir en del cykling på förmiddagar när jag inte har nått extra jobb eller så. Det slinker in en del promenader också och ibland nån löptur om det passar in i träningsschemat med fotbollen. Men försöker ta det lugnt nu så jag inte får nån överbelastning på benhinnor eller annat skit. Kommer satsa mer på roliga träningspass i sommar när det är uppehåll som sagt.
Hur som helst, igår var det DEBY!!! Vi mötte Edsbyn hemma på Glysis och drog till med en vinst på 4-0. Så jävla roligt! Jag fick spela forward första gången denna säsong och hade fotbollsglädjen kommit tillbaka i de tidigare matcherna så var det ingenting jämfört med igårkväll. Jävlar vad roligt det var. Helt sjukt. Gjorde inget mål själv men blev så jäkla trött så sprungit måste jag gjort i alla fall hehe. Blev cirka 1,5 mil på planen igår på ungefär 70 minuter.
Har min Apple Watch i sport-bh:n och tycker det funkar riktigt bra faktiskt. Men jag flög ikull i straffområdet en gång och blev liggandes ett tag, å när jag klev upp så ramlade klockuret ner på gräset. Började skratta för mig själv och stoppade tillbaka det i sport toppen igen. Måste ha blivit en jävla vipplers åt slöstrutarna eftersom klöckjäveln lyckades slinka ur resoren😂
Förlust
Det blev en tung förlust i söndags mot Hille med 0-3. Vi fick en utvisad i första halvlek så vi fick spela med en mindre större delen av matchen. Samtidigt hade vi inte domaren på vår sida heller, så en lite för enkel straff fick de också med sig. Så det blev tufft att ta igen underläget. Men jag tycker vi stod upp bra i andra halvlek trots en mindre på planen. Vi gjorde allt vi kunde, men det räckte inte hela vägen. Så är det ibland.
Men nu blir det nya tag redan på fredag då vi möter Edsbyn på hemmaplan 19:30. Och helahälsingland livesänder så missa inte det hörrni, om ni inte kommer å kollar live alltså ;-)