MALINJONSSON.NU

Torsdags fys
Hello there. Nu var det några dagar sedan igen. Jag har jobbat och mest tagit det lugnt. Men idag klev jag upp 4 och började koka risgrynsgröt, hehe fråga mig inte var det är för fel på mig. Så vid 7 blev det en redig frulle med gröt, skinkmacka och ägg. En riktig uppladdning inför dagens träningspass som jag planerat in.
Först började jag med några övningar jag fått av min coach som jag går till en gång i månaden. Det tog cirka 20 minuter och innehåller övningar för rörlighet och styrka. Har nedsatt rörlighet i höfter, och ja, lite överallt skulle väl jag säga haha!
Sedan körde jag styrka och intervaller. Här är passet:
Styrka: 12 rep x 4 varv
1. Utfall med kettlebell
2. Situps
3. Rygglyft
4. Draken (6 på varje ben)
5. Plankan med benuppdrag (6 på varje ben)
Intervaller: 8 stycken
40 sek full fart på springbandet + 20 sek vila 
Jag varierade min styrka för att inte belasta mitt löparknä, så jag bytte ut utfallen på de sista varvet med vanliga knäböj som ni ser på första bilden. På sista övningen (plankan med benuppdrag), bytte jag ut övningen mot två andra övningar , ett varv körde jag burpees & ett varv mounten climbers. Lade till en magövning efter situpsen de 3 sista varven också för att maxa lite.
Så om man vill köra mitt pass här uppe så kan man ju lägga på mer eller mindre övningar, samt mer/mindre repetioner om man känner att man ligger på en annan nivå än mig. Jag har inte tränat styrka på flera månader så kände att det här var ett jobbigt pass. 
Hade tänkt köra 10 intervaller, men benen hängde inte med för fem öre så jag hoppade av efter 8 för att inte tuppa av😅
About this weekend
I fredags gjorde jag ett nytt recept. Det blev lax & pasta till middag. Det blev mycket godare än vad jag trodde. När jag äter pasta/spaghetti/ris osv, så försöker jag alltid välja sorter med bättre kvalité. T.ex. denna gång blev det durumpasta. Och när vi käkar spaghetti här hemma brukar det bli spaghetti gjord på bönor. Man blir "skönare mätt" som morsan säger.
Dessa fina rosor fick jag av min kära farmor, världens bästa. Jag älskar blommor!
På lördagen blev det både intervallträning och en frisk promenad på nästan 2 timmar.
Och det var en riktigt härlig dag. Ni ser ju hur mycket man njuter heh. Men på kvällen var jag rätt trött i kroppen. Ryckte upp mig lite och bakade lussekatter. De blev supergoda. Men jag märker att jag inte får i mig lika mycket gosaker nu som jag kunde förr. Mår illa efter 2 stycken, och det är ju bra för förut kunde man ju trycka i sig 4-5 stycken he he.
Idag söndag har jag inte gjort många knop. Jag var till kroppscoachen imorse och gjorde kroppsanalys med bilder och grejer. Blev självklart lite laser också på gammelkröppen. Men sedan har jag mest hängt framför tvn, är sjukt trött idag. Kroppen är helt slut och jag är så trött. Har träningsvärk och sovit dåligt ett par dagar. Hoppas på att vara piggare imorgon för jag är laddad för en ny vecka! =)
Tufft med milen idag
Ja som rubriken säger. Idag var milen riktigt tuff. Det gick inte lika lätt som tidigare. Trött i benen men jag bestämde mig för att köra 1 mil löpning, blir det för jobbigt så får jag väl hoppa av en sväng och fortsätta köra när jag skakat av mig lite. Och så blev det.
Har tidigare bara kört 1 mil utan någon vila men jag kände mig överansträngd i vänster knät ett par gånger så valde att ta några sekunder vila innan jag fortsatte att köra igen. Tänk att man börjar bli klok så här på gammeldagarna😂 Onödigt att dra på sig någon mer skada nu när det högra löparknät äntligen börjar ge med sig och lika så med förkylningen. Kände efter 8 kilometer att det började bli ansträngt för lungorna, men det gick bra. Känner mig hyfsat pigg i kroppen ändå. Riktigt skön start på denna fredagsmorgon.

Dagens pepp: Träna för din egen skull. För att ge dig själv de bästa förutsättningarna i livet. Gör det för att du ska må bra och skit i vad alla andra tycker.